Kunst op maat

 

Je creatieve ideeën uiten

Heb je ooit naar een cool schilderij gekeken en dacht je bij jezelf: “Ik zou dat helemaal zelf kunnen maken”? Als je wat extra zakgeld hebt, moet je zeker je lokale artiesten steunen. Maar als de enige wall art-opties in jouw budget, lelijke stukken zijn in een random winkeltje, wil je misschien jouw creativiteit uitdagen en zelf een abstract kunstwerk maken.

Als het gaat om abstracte kunst, kan het echt net zo gemakkelijk zijn als een penseel en canvas meenemen  naar de stad. Kies een plek uit waar jij je goed voelt, zoals een parkje. Zoek naar dingen of plekken in het park waarvan jij denkt dat het waardevol is om te schilderen. Zie je ergens een bankje met de zon als achtergrond? Of heb je meer gevoel bij mooie bloemen? Het maakt allemaal niet uit. Het schilderij dat je maakt is jouw eigen kunstwerk. Het kan in principe niet fout gaan.

Wanneer je geen idee hebt wat je wilt schilderen, kun je ook kunst zonder objecten maken. Ga voor volledig minimalistisch met alleen zwart, wit en andere bijzondere tinten of ga helemaal extravagant: gebruik zoveel kleuren als je maar wilt! Er zijn geen richtlijnen als het om kunst gaat en dat maakt het leuk! Elke beweging en elke splatter van kleur was bedoeld om daar te zijn. Er zijn geen ongelukken. Treur niet over het feit dat dat ene lijntje kronkelt of buiten proportie is. Schilderen is geen wiskunde waarbij alles perfect moet.

 

Reclame is ook kunst

Hoeveel billboards heb je tijdens je wandeling of autorijden in je leven bekeken? Je ziet ze overal en ze vallen altijd, als je het goed aanpakt, erg op. Denk bijvoorbeeld aan meubelgiganten die hun nieuwe tuinset promoten.

Wat maakt het kijken naar een billboard aantrekkelijk? Je kunt ook de vraag stellen, wat kan ervoor zorgen dat de chauffeurs hun leven in gevaar brengen om een ​​kijkje te nemen op je billboards terwijl ze rijden? Het moet er grafisch goed uitzien, en het moet informatief, interessant en vooral creatief zijn.

Wanneer je dit goed aanpakt, zul je veel aandacht trekken. Er zijn bedrijven die natuurlijk weer en stapje verdergaan. Zoals een chocoladefabriek die een enorme reep laat zien boven de deuren of een Coca Cola Billboard waar water overheen loopt. Het kan niet gek genoeg.